Rozklad Jazdy 2009/2010 - Poprawki

Rozkład jazdy kolei regionalnej 2009/2010 w województwie śląskim był przez pierwszy okres tworzony przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych. Nie był on zbyt interesujący (większa oczekiwana kwota dofinansowania, a prawie całkowita kopia poprzedniego rozkładu).

W tym samym czasie została opracowana wersja rozkładu przez Centralę Przewozów Regionalnych. W tym rozkładzie (zgodnie z relacjami osób opiniujących rozkład) pojawiło się wiele zmian (takt pociągów na wielu liniach, większa liczba kursów, lepsze obiegi składów). A wszystko to przy nie zmienionej kwocie dofinansowania.

Zgłaszaj swoje uwagi do rozkładu!
Pisz komentarze na stronie albo bezpośrednio do marszałka i Przewozów Regionalnych.
Zobacz niżej listę już wypisanych propozycji poprawek.

We wrześniu nastąpiły zmiany kadrowe - odwołany został dyrektor ŚZPR oraz zrezygnował ze stanowiska urzędnik odpowiedzialny za sprawy kolejowe w Urzędzie Marszałkowskim. Następnie po koniecznych uzgodnieniach z PLK rozkład został przygotowany do wprowadzenia od połowy grudnia 2009.

W rozkładzie zaplanowano wiele zmian: zwiększenie liczby kursów na większości linii (głównie w szczytach przewozowych), na częście linii wprowadzony takt (czasami z odstępstwami). Pojawiły się bezpośrednie relacje (np. Rybnik-Bielsko Biała). Na linii Gliwice-Częstochowa wprowadzono połączenia przyspieszona na odcinku Katowice-Gliwice, oraz nową relację Gliwice-Sosnowiec.

Wszelkie uwagi można słać na adres lp.pkp.rp|eciwotak.rp#lp.pkp.rp|eciwotak.rp oraz lp.noiger-aiselis|airalecnak#lp.noiger-aiselis|airalecnak - najbliższe możliwe zmiany mogą zostać wprowadzone od 1 marca. Do tego czasu warto poinformować PR oraz marszałka o zauważonych błędach, możliwościach poprawy połączeń itp.

Aby edytować tą stronę zarejestruj się: na górze strony jest link "Załóż konto".

Ogólne postulaty

  • jak najszybsze prace nad wprowadzeniem wspólnego biletu z komunikacją miejską w GOP, ROW
  • wprowadzenie i poprawienie skomunikowań pociągów na węzłowych stacjach dla jak największej liczby pociągów - dotyczy to m.in. Katowic, Rybnika.
    • Poprawienie skomunikowań powinno też pociągów InterRegio oraz w miarę możliwości pociągów TLK czy IC. (przykłady: pociąg IR Wrocław - Bielsko Biała przyjeżdża 11 minut po odjeździe pociągu osobowego do Żywca - pozostaje ponad godzina czekania).

Okolice Katowic (GOP)

  • poprawienie taktu dla pociągów osobowych na głównych trasach (czasami są odstępstwa). Ale jeżeli takt powodowałby dłuższe postoje na stacjach (np. Katowice) można z niego zrezygnować.

Bytom - Gliwice

  • aktywne działania mające na celu uruchomienie przystanku Zabrze Północ (potrzebne jest dogadanie się UM Zabrze z UMWŚ i PLK). Kwota na przygotowanie przystanku (wycięcie krzaków, wyłożenie kostką/płytami peronu oraz budowa chodnika, przejście przez tory) nie powinna być zbyt wielka (nie jest potrzebna - na początek - całkowita przebudowa tej stacji). Urząd Miasta prawdopodobnie będzie oczekiwał zapewnienia, że po remoncie przystanku połączenia nie zostaną zlikwidowane.
  • przeniesienie kursu szczytowego (jadącego z Gliwic do Bytomia o 7:44) na godzinę popołudniową (około 15). Potoki na tej linii to głównie: rano do Gliwic, a popołudniu do Bytomia.

Okolice Rybnika

  • przedłużenie do Bohumina wszystkich pociągów dojeżdżających do Chałupek - to tylko kilka kilometrów, polskie składy mogą tam wjeżdżać. Czy problemem jest brak miejsca na odpoczynek obsługi pociągu? Powinno wystarczyć dogadanie się w tej sprawie z kolejami czeskimi.
  • dodanie pociągu w godzinach wieczornych do Katowic z rejonu ROW (obecnie ostatni będzie o 20:32)

Okolice Częstochowy

Okolice Bielska-Białej, Cieszyna, Żywca…

Add a New Comment
or Sign in as Wikidot user
(will not be published)
- +
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License