Linia Gliwice - Rybnik

Strona w przygotowaniu - prosimy o wyrozumiałość

Przewozy pasażerskie została zawieszone 2000 roku. W 2008 roku w okolicy Szczygłowic linia została zamknięta z powodu zapadnięcią się szybu kopalni Szczygłowice. Linia jest/była wykorzystywana głównie jako towarowa.

Co jest zrobione?

Obecnie jej większość odcinków jest w trakcie remontu lub oczekiwania na remont (na remont zniszczonego przez szkody górnicze odcinka został ogłoszony przetarg przez Kompanie Węglową S.A.). Wg wykazu prędkości na rok 2009/2010 prędkość na tej trasie (na jednym torze) będzie wynosić 70 km/h. Taka prędkość jest w sam raz do prowadzenie lokalnych przewozów osobowych. Problemem może być drugi tor, na którym ma być 30 km/h.

Infrastruktura istniejących przystanków:

  • liczymy na informacje

Co można zyskać

  • połączenie Rybnika i Gliwic alternatywne do istniejącej (zwykle zakorkowanej) drogi - obecnie miasta są połączene dużą liczba kursów autobusów PKS.
  • połączenie Gliwic z Knurowem (obecnie czas przejazdu autobusu do Knurowa to około 30 minut - pociągiem mogłoby być około 15-20. Przy okazji można z Gliwicami lepiej skomunikować mniejsze miejscowości - Przyszowice i Gierałtowice.
  • budowa przystanku w Gliwicach Sośnicy wpisuje się w plan stworzenie kolei miejskiej w Gliwicach promowany przez prezydenta miasta. Zobacz też: pomysł dla Gliwic.

Co należy zrobić?

  • po remoncie powinna się lobbować za uruchomieniem połączeń osobowych łączących 2 wielkie miasta - Gliwice i Rybnik
  • powinno się przygotować przystanki kolejowe na tej linii w miejscowościach przez które przebiega linia (Gliwice Sośnica, Przyszowice, Gierałtowice, Knurów, Szczygłowice, Leszczyny).

Więcej informacji:

Dodaj nową wypowiedź
lub Zaloguj się jako użytkownik serwisu Wikidot.com
(nie będzie opublikowany)
- +
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License